Begivenheder

Navigation af visninger

Begivenhed Visninger Navigation

I dag
  • Foredrag ved Jan Larsen. Planter som driller/er vanskelige!

    Fangel Kro

    Denne dag kommer Jan Larsen og fortæller om drilske/vanskelige planter. Noget som vi alle nok oplever jævnligt! Nærmere følger.

    HUSK: tilmelding til klubaftnerne af hensyn til Kroen! Vi opfordre derfor til at I tilmelder jer formanden en uge før på mail, SMS eller tlf. I kan evt. bruge hjemmesiden og så vælge “kontakt” – så kommer den også frem
    Som noget nyt arrangere vi fællespisning på klubaftenerne – kl 17.00 og der skal være tilmelding til formanden senest mandag ugen før.
    Menuen vil som hovedregel være karbonade med grøntsager. Pris 168,-kr pr person.

    Dette gør vi både for dem der kommer langvejs fra og for at få lidt fælles hygge før møderne!

    Husk planter der skal på pralbordet, skal være planter som du selv har fået i blomst, og max. 2 planter pr. medlem.

  • Efterårsauktionen

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest!

    Så skal vi have vores efterårsauktion. Klubbens medlemmer opfordres til, at medbringe egne overskudsplanter, som sælges for højste bud. Der er altid er væld af smukke og til dels sjældne orkideer. Orkideerne skal være forsynet med plantens navn og som noget nyt, må der højst medbringes 15 planter pr medlem. - for at få flere planter til auktion. Medlemmerne opfordres til kun at medbringe rodfaste planter som er fri for sygdomme og insekter( ellers vil de blive afvist) - naturligvis kun egne planter og ikke planter som er indkøbt  med henblik til auktion. Af hensyn til registreringen af salgsplanter, vil vi bede de medlemmer der har planter til auktion, om at komme i god tid.

    HUSK at planter der skal på pralebordet, skal være planter man selv har fået i blomst og max 2 planter pr medlem.

    Efter samtale med Kroen, er vi desværre nødt til fremover at få tilmelding til klubaftenerne. Dermed ikke sagt, at hvis man pludselig får lyst, til at komme, er man stadig velkommen – det er kun så de får et fingerpeg om, hvor mange vi bliver.

    Vi opfordre derfor til at I tilmelder jer formanden en uge før på mail, SMS eller tlf. I kan evt. bruge hjemmesiden og så vælge “kontakt” – så kommer den også frem.

    vi håber I støtter op om dette initiativ, som vi ser os nødsaget til – så brug det venligst.

    Som noget nyt arrangere vi fællespisning på klubaftenerne – kl 17.00 og der skal være tilmelding til formanden senest mandag ugen før.
    Menuen vil som hovedregel være alm. dansk hverdagsretter. Pris 168,-kr pr person.

    Dette gør vi både for dem der kommer langvejs fra og for at få lidt fælles hygge før møderne!

  • Julehygge med banko!

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest! Hele aftenen vil være helliget vores hyggelige og spændende bankospil. Der vil som sædvanligt være masser af flotte orkidèer som hovedgevinster, ligesom der vil være spændende sidegevinster. Så kom til Fangel og få en hyggelig og morsom aften….måske […]

  • Foredrag om Gotland

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest! Her kommer Aase Göthgen og fortæller om deres tur til Gotland som varede næsten en måned. Det bliver fantastisk, da Aase har masser af billeder og er utrolig god til at fortælle levende om sine oplevelser. Som noget […]

  • Foredrag ved Jan Larsen

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest!   Denne aften kommer Jan Larsen og fortæller om den tur han lige har været på til Sydafrika, som var arrangeret af Michael Tibbs. Det bliver utrolig spændende at hører om. Husk planter der skal på pralbordet, skal […]

  • Foredrag ved Knud Nielsen

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest! Denne aften får vi besøg af Knud Nielsen, som vil vise os billeder og fortælle om en af sine mange ture. Glæd jer for Knud er jo en fantastisk fortæller! Husk planter der skal på pralbordet, skal være […]

  • Tur til W.O.C. i Dresden 2026

    Dresden

    Onsdag.
    Bus fra Odense, parkering syd, Sønder Hospitalsvej 8, 5260 Odense S kl. 7.00 og fra Fredericia Banegård kl. ca 7.45.
    Herefter køres mod Tyskland hvor der vil være opsamling ned mod grænsen, med passende stop for rundstykker og kaffe, som er med i prisen.
    Sidst på eftermiddagen/først på aftenen ankommer vi til Hotel Ibis i Dresden, hvor vi skal bo i 4 nætter. Hotellet ligger midt i byen!

    Torsdag.
    Idag skal vi på udstillingen hele dagen. Bussen kører os derud om morgenen, afgang fra udstillingen efter aftale!

    Fredag.
    De der ønsker at besøge udstillingen igen idag, vil blive kørt derud om morgenen. Afgang fra udstillingen efter aftale! De øvrige har dagen til fri disposition, hvor der er rig mulighed for oplevelser i Dresden by!

    Lørdag.
    Efter endt morgenmad kører vi mod Pfundts Mejeri, som idag er en ostebutik, fantastisk udsmykket med kakkelmotiver overalt! Vi spiser frokost på Cafè Pfundts kl 12.00, hvorefter vi tager til Schloss Pilnitz kl 14.30. I parken er der utrolig flot og der står en af Europas ældste og største kameliaer, som bliver passet godt i et drivhus om vinteren. Om aftenen spiser vi på en resturant lige i nærheden af hotellet.

    Søndag.                                                                                                                                                                                                                                   Efter endt morgenmad er det tiden at vende næsen hjemad. Vi kører mod Danmark med passende pauser og spiser frokost et sted på hjemvejen, som er med i prisen. Vi regner med at være i Danmark midt på aftenen.

    Prisen på turen er incl buskørsel aftensmad, aftensmad 4 dage, morgenmad 4 dage samt frokost på Cafè Pfundts lørdag, indgang til haven ved Schloss Pilnitz og middagsmad på hjemturen. Desuden includeret er indgangen til udstillingen torsdag(gruppebillet), hvilket vi også vil forsøge om fredagen, hvis det er muligt!

    Prisen bliver 5450 kr. pr. person i delt dobbeltværelse. Enkeltværelses tillæg er 725 kr.pr.person.

    Tilmelding og betaling foregår på medlemsmøderne i november, december, januar og februar, eller til formanden på telefonnr. 21 44 81 10 inden d 3/2-2026. Betalingen skal ske senest på februarmødet eller til Fyn-klubbens bankkonto i Danske Bank reg.nr. 1551 kontonr. 11095895 senest d 3/2-2026

    mvh bestyrelsen i Orkideklubben Fyn

  • Generalforsamling

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest! Der indkaldes hermed til den årlige ordinære generalforsamling. Dagsorden i henhold til vedtægterne. Husk planter der skal på pralbordet, skal være planter som du selv har fået i blomst, og max. 2 planter pr. medlem. NYT – VIGTIGT – […]

  • Forårsauktion.

    Fangel Kro

      OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest! Så skal vi have vores forårsauktion. Klubbens medlemmer opfordres til, at medbringe egne overskudsplanter, som sælges for højste bud. Der er altid et væld af smukke og til dels sjældne orkideer. Orkideerne skal være forsynet med plantens […]

  • Bankospil

    Fangel Kro

    OBS! Vær opmærksom på at møderne fra nu af starter kl 19.00 og slutter kl 21.45 senest! Hele aftenen er helliget vores hyggelige og spændende bankospil. Der vil som sædvanligt være masser af flotte orkidèer som hovedgevinster, ligesom der vil være spændende sidegevinster. Kom til Fangel og få en hyggelig og morsom aften, måske du […]